Wyżywienie

Zdrowy Przedszkolak

Wiedząc, że zdrowie dziecka i właściwy rozwój organizmu zależą w dużej mierze od odpowiedniego odżywiania nasze przedszkole serwuje posiłki prawidłowo zbilansowane dostosowane do wieku i stanu zdrowia dziecka. Współpracujemy z firmą Gelderaj, będącą partnerem w projekcie Zdrowy Przedszkolak (www.zdrowyprzedszkolak.org), którego celem jest poprawa jakości odżywiania dzieci przedszkolnych i poszerzenie świadomości w zakresie naturalnego odżywiania Dietetyk we współpracy ze specjalistą zdrowia publicznego przygotowuje diety dla dzieci z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi, uwzględniając sugestie rodziców czy preferencje narodowościowe. Menu jest zgodne z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia, który jest głównym realizatorem modułu: “Program Zapobiegania Nadwadze i Otyłości oraz Przewlekłym Chorobom Niezakaźnym poprzez Poprawę Żywienia i Aktywności Fizycznej POL- HEALTH w ramach finansowanego przez Ministra Zdrowia programu zdrowotnego pt.:“ Narodowy Program Przeciwdziałania Chorobom Cywilizacyjnym.”

Rodzice codziennie mają wgląd do aktualnego jadłospisu. W czasie wspólnego spożywania posiłków nasze dzieci mogą jeść w zależności od ich potrzeb; nie limitujemy posiłków, każde dziecko samodzielnie określa wielkość porcji, zawsze może poprosić o dokładkę. Nauczyciele zachęcają również do kosztowania nowych dań, ale nie zmuszają dzieci do jedzenia. Podczas wspólnych chwil przy stole przekazujemy i utrwalamy z dziećmi zasady dobrego zachowania i umiejętności posługiwania się sztućcami.

 

Zapewniamy całodzienne wyżywienie:

 

9.00 - 9.30 - śniadanie - kolorowe kanapki z różnych gatunków pieczywa, z serem, wędliną, sezonowymi warzywami (np:. sałatą, ogórkiem, pomidorem, papryką), dżemem owocowym, jogurty, mleko z ulubionymi płatkami i chrupkami, kakao, woda, herbata owocowa.

 

11.30 - 11.45 - drugie śniadanie - owoce sezonowe, wafle ryżowe, różnego rodzaju chrupki, kisiel, budyń, jogurty, woda, herbata owocowa.

 

13.00 - 14.00 - obiad - składa się z dwóch dań: pysznej zupy i równie pysznego drugiego dania mięsnego lub jarskiego, surówki lub gotowanych warzyw, woda, herbata owocowa.

 

15.30 - 16.00 - podwieczorek - kolorowe kanapki z serem, wędliną, sezonowymi warzywami (np:. sałatą, ogórkiem, pomidorem, papryką), dżemem owocowym, drożdżówki lub ciasto, serki, jogurty, woda, herbata owocowa.

 

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Dowiedz się więcejRozumiem